Thursday, March 18, 2010

Dunia rosak akibat penjajahan dan Zionis.

Semua di kalangan kita menyedari bahawa dunia Islam terletak dalam kedudukan strategik di peta dunia.Negara-negara umat islam kaya dengan hasil bumi semulajadi yang yang turut sama memberi sumbangan kepada seluruh dunia sama ada timur ataupun barat.

Ummah merupakan tenaga manusia yang memikul amanah dakwah agama Islam,yang mengajak kepada keamanan,keadilan dan persaudaraan sesama manusia.Tenaga kerja umat Islam pula dapat menjana tenaga kerja mahir dalam pasaran global yang luas.

Umat islam juga merupakan umat yang mampu membangunkan tamadun manusia dan mentajdidkannya.Namun kesan dan pengaruh penjajah masih lagi utuh dan teguh.

Situasi ini menghalang usaha murni untuk membangunkan aspek kerohanian dan material umat Islam itu sendiri apatah lagi untuk membangunkan manusia keseluruhannya supaya mereka menjadi umat yang disebut oleh Allah sebagai umat yang terbaik.

Marilah kita menyedari bahawa Orde Baru dunia hari ini adalah merupakan hasil dan cetusan strategi penjajah yang bertujuan membendung kebangkitan Islam dan seterusnya menyekat umat Islam daripada kembali kepada ajaran agama Islam yang menjadi punca keagungan kita.

Negara-negara umat Islam hari ini tidak mempunyai kebebsan dalam menyusun hal ehwal ekonomi,pentadbiran,pendidikan dan media.Mereka masih di belenggu oleh peraturan yang ditetapkan oleh penjajah.Namun pada masa ini peraturan-peraturan penjajah itu dilaksanakan oleh anak bangsa kita yang menerajui sistem pemerintahan dan mereka bercakap dalam bahasa kita.

Dalam masa yang sama,gerakan Islam yang berjuang untuk membebaskan umat ini daripada cengkaman penjajah terpaksa berdepan denagan pelbagai halangan dan rintangan sama ada dari dalam atau luar.

Sekalipun mereka bergerak dengan cara aman seperti menggunakan kaedah demokrasi,kebebasan hak asasi manusia,keadilan dan berbagai syiar yang dimomokkan oleh orde baru pada masa ini,gerakan Islam masih dihalang daripada menegakkan syiar-syiar tersebut kecuali dengan syarat mengubah Islam atau mengenepikan asas-asas keimanan dan akhlak sebagaimana yang dikehendaki oleh mereka.

Jika kita mengimbau kembali sejarah umat Islam,kita dapati umat Islam telah berjaya memberi sumbangan yang besar kepada umat manusia khususnya pada zaman keagungan Islam.Islam telah mengemukakan sistem yang terbaik dalam menguruskan sumber manusia sama ada dalam pembentukan individu,sistem pemerintahan,pengurusan ekonomi dan sebagaimya.

Islam juga berjaya memberi definisi yang jelas mengenai nilai-nilai akhlak,keadilan,persaudaraan antara sesama manusia dan hak-hak asasi manusia.Dari sudut yang lain Islam juga berjaya manusia sebagai hamba yang mengabdikan diri kepada Allah dan menjadi khalifah Allah di atas muka bumi ini.

Antara keistimewaan Islam adalah kesesuaiannya dengan fitrah dan naluri manusia.Oleh itu Al-Quran memberi petunjuk kepada manusia sama ada melalui peraturan-peraturannya atau kisah-kisah yang dipaparkan supaya ia menjadi panduan kepada manusia dalam semua urusan mereka.

Sungguhpun gerakan Islam disekat daripada bergerak secara bebas kita masih boleh berdepan secara aman dalam negara yang demokrasi.Dari sudut yang lain,kita juga tidak akan berdiam diri terhadap sebarang bentuk kezaliman yang dilakukan secara terang-terangan bagi menghalang kemenangan kita di setiap tempat.

Dalam perayaan memperingati pembukaan kota Istanbul oleh orang-orang Turki yang keluar dari Asia Tengah dengan dipimpin oleh Muhammad al-Fatih r.h. mengingatkan kita kembali bahawa Islam akan memuliakan mereka yang berpegang dengan ajarannya.

Sebagaimana Allah telah memuliakan masyarakat Arab yang keluar dari tengah padang pasir dan berjaya menewaskan dua kuasa besar dunia Rom dan Parsi.

Kebenaran akan terus kekal dan akan mendapat pertolongan dari Allah.Mereka membuat perancangan jahat sedang Allah juga merancang untuk mereka dan ingatlah bahawa Allah tidak akan menyalahi janji kepada para Rasul Nya dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bertindak.

No comments:

Post a Comment