Thursday, January 21, 2010

SALAM TARBIYYAH

Sekadar perkongsian.

Alhamdulillah,saya baru berkesempatan kali ini untuk meng"update" blog,lantaran 3 minggu yang lepas saya dikekang dengan banyak perkara.Minggu RAFEST yang cukup memenatkan bagi saya,menjadi ajk PC program yang besar seperti RAFEST cukup menguji ketahanan diri.Itu baru sedikit,jika di bandingkan dengan ujian yang diterima oleh nabi-nabi dan rasul-rasul 'Alaihimussalatuwassalam.

Jutaan tahniah dan terima kasih kepada sahabat saya,Syahril selaku bos besar yang banyak memberi tunjuk ajar dalam menjalankan tugas.Tidak lupa kepada Harris,Hanif,Ku Abdullah,abg Haq,abg Azam,Kak Sya,Kak wan(mereka ini saya panggil kak walaupun umur sama dengan saya),Aisyah dan Munirah.Jasa dan pengorbanan antum hanya Allah mampu membalasnya.

Lepas minggu RAFEST saya disibukkan dengan assignment yang banyak tertangguh,kuiz,tutorial,presentation dan kelas tambahan.Waktu yang free diisi untuk menhabiskan kerja-kerja tersebut.Isu-isu hangat yang berlaku dalam negara tak sempat saya ulas dalam blog,hanya membaca daripada sahabat-sahabat sahaja.

Hujung minggu lepas pula dihabiskan dengan menghadiri program LEADTRAIN, program yang wajib diikuti oleh semua pelajar sepanjang berada di CFS ini.

Semua ujian yang datang sepanjang minggu lepas banyak mengajar erti kesabaran,ketahanan dan yang paling penting ialah ujian tarbiyyah yang diatur oleh Allah kepada hamba-hambanya untuk menguji sejauhmana keimanan dan ketaqwaan kepada Allah.

Saya hanya mampu mengabdikan diri hanya kepada Allah,lantaran ujian itu saya rasa cukup memeritkan.Ya Allah,Kau berikanlah kekuatan kepada aku agar aku berasa nikmat berdamping dengan Mu Ya Allah.

Mengenang kembali kata-kata Sheikh Mustapha Masyhur "TARBIYYAH bukan segala-galanya,tetapi segala-galanya memerlukan TARBIYYAH."

Bersabarlah dalam mengharungi ujian wahai teman-temanku,moga dirimu diangkat menjadi insan mulia di sisi Allah.

SALAM TARBIYYAH.MOGA DIRIMU DALAM NAUNGAN ALLAH SENTIASA.

No comments:

Post a Comment