Sunday, December 6, 2009

SAYANG,JANGAN TINGGALKANKU

Sayang,beri aku peluang mendekatimu,jangan kau jauh daripadaku,aku tau,semenjak akhir-akhir ini aku banyak melupakannmu.Bukan niat aku melupakanmu,tapi,aku sedikit sibuk menjelang exam yang baru berlangsung.

Sayang,tiap-tiap malam aku dan kau bersama,tak pernah kita berjauhan,saling merindui,saling menyayangi,saling bermesraan,maafkan daku wahai pengubat rinduku.Aku tahu,kau pasti marah,sakit hati,benci padaku,mungkin kau patut berlaku begitu,kerana semua ini adalah salah dan silapku yang banyak melupakannmu.

Sayang,tiap-tiap kali kita bertemu dan berpisah,pasti aku tidak lupa untuk mengucup dan menciummu,bahkan ku pelukmu erat-erat,supaya aku dan kau merasa rindu untuk bertemu lagi pada masa akan datang.

Aku selalu menyebutmu,waktu pagi,petang,siang dan malam,waktu aku dalam perjalanan ke kuliah saban hari dan minggu,dalam solat juga aku menyebutmu,lepas solat lagilah aku menyebutmu.Duhai sayangku,jangan kau melupakanku,aku cuba menyebut dan mengulang-ulang dirimu supaya aku tidak akan melupakanmu lagi

Please,please....jangan tinggalkan aku....dari kecil aku mengenalimu,semenjak aku mengerti akan hidupku di dunia ini,ibu dan bapaku memperkenalkan aku padamu,lantas ibu dan ayahku menyuruhku supaya menyintaimu selalu.

Padamu penuh pengajaran dan nasihat,padamu penuh sejarah dan kesaktian yang tidak dimiliki oleh makhluk lain,padamu juga tempat rujukan dari seluruh makhluk yang hidup di muka bumi ini.
KAU terlalu istimewa duhai teman.

Setahun yang lepas,cita-citaku sejak kecil untuk meletakkan dirimu dalam dadaku akhirnya tercapai juga.Walau susah menempuh cabaran,walau perit jalan yang ku lalui,walau sakit dan demam aku bersengkang mata bercinta denganmu,aku tetap dengan pendirianku,tak akan putus asa meraih cintamu.

Kini,aku semakin melupakanmu,aku sering meninggalkanmu,aku selalu tidak istiqamah dalam mengingatimu.Maafkanku wahai teman.Sesekali,pernah aku menyebutmu sebelum tidur,sehinggakan aku lena dan terbuai dengan keasyikan menyebutmu.Esoknya,aku terus mencari di mana dirimu.

Syukur,aku masih lagi mengingatimu hingga kini,walau aku merangkak,walau aku berjalan,walau aku berlari,kau sudi menerimaku dalam hidupku.Maafkanku sekali lagi.Sesekali aku mendengar manusia menyebutmu dalam televisyen,radio,masjid dan di mana-mana saja,pasti kau akan diingati.

AKU PASTI DAN YAKIN,AKU AKAN MENYINTAIMU SELALU WAHAI AL-QURAN.AKAN KU JUNJUNG DAN JULANG AL-QURAN SEHINGGA SETIAP ISI DAN KANDUNGANMU PASTI MENGALIR DI BUMI YANG PENUH HURU-HARA HARI INI.


YA ALLAH,AMPUNKAN DOSAKU MELUPAKAN AL-QURAN,JANGAN KAU JADIKAN AL-QURAN INI HUJAH KE ATSA DIRIKU.JANGAN ENGKAU AZAB DAN SEKSA DIRIKU KERANA AKU MELUPAKAN AL-QURAN.

YA ALLAH,TIADA KETENANGAN HAKIKI,MELAINKAN AKU SELALU MENGINGATIMU DENGAN MEMBACA AL-QURAN.AMPUNKAN DOSAKU YA ALAAH.............JADIKAN DAN MASUKKAN AKU DALAM GOLONGAN YANG BERAMAL DAN BERIMAN DENGAN AL-QURAN.......

YA ALLAH.......TUHAN YANG MENURUNKAN AL-QURAN.......DISISIMU KU MENGHARAPKAN PERTOLONAGN,SYAFAAT DI DUNIA DAN AKHIRAT DENGAN AL-QURAN.........AMIN YA...ARHAMARRAAHIMIN.....



No comments:

Post a Comment