Thursday, January 20, 2011

TAHUN PENUH CABARAN

Alhamdulillah syukur pada Allah kerana diberi kesempatan dan ruang waktu untuk meng"update" blog yg sudah lama bersawang ini.Agak kecewa apabila melihat blog ini yang sudah lama terbengkalai tanpa ada apa-apa perubahan.Mungkin selepas ini saya akan berusaha untuk memastikan blog ini akan hidup sentiasa.

Buat teman-teman yang sudi memberi kritikan dan komentar yang ikhlas di dalam shoutbox saya untuk melihat blog ini hidup semula, saya ucapkan terima kasih dan jazakallah khairan jaza' atas teguran tersebut.Mungkin keghairahan menggunakn facebook sebagai media baru menyebabkan saya jarang sangat menulis di dalam blog.

Ampun maaf buat teman-teman atas kemandoman ini.Bukan saya terlau sibuk sangat pun, tetapi diri ini yang banyak membuang masa tanpa diisi dengan perkara-perkara yang berfaedah untuk semua.Saya tidak ingin memberi alasan sibuk dengan kerja-kerja dakwah sehingga saya mengabaikan blog yg sudah bersawang ini.

Sudah terlalu banyak isu-isu di dalam negara dan luar negara yang berlaku yang saya tidak sebut dalam blog saya ini lantaran terlalu lama meninggalkannya.Isu-isu politik,ekonomi,sosial,kemanusiaan,pendidikan dan banyak sangat isu dalam dan luar negara yang mugkin kita semua membaca dan mangetahuinya melalui media-media yang kita semua maklumi.

InsyaAllah tahun ini tahun "grade" dari uia pj.Sedih juga untuk meninggalkan uia pj yang penuh kenangan.Terlalu cepat masa berlalu dan saya masih lagi ingat kenangan saya datang dengan keluarga sewaktu hari pendaftran.Buat ibu dn ayah,saya tidak akan mengecewakan ibu dan ayah tercinta,berusaha melakukan yang terbaik walau semenjak kebelakangan ini banyak hal yang perlu diselesaikan.

Moga Allah memberi kemudahan kepada saya untuk melakukan tugas harian dan amal ibadah dalam mendekatkan diri pada Allah.Ya...selama ini saya cukup jauh daripada Allah,lalai dan berbagai-bagai lagi..Ampunkan saya Ya Allah..hanya kepada Mu saya meminta pertolongan,hidup dan mati dalam keredhaan Mu Ya Allah...

Sekian untuk permulaan baru,moga kita dipanjangkan umur untuk melakukan tugas sebagai hamba dan Khalifah di muka bumi ini....amin.


No comments:

Post a Comment